Spärra kort
Ring: 0771-40 71 70, öppet dygnet runt.
Kontakta oss
Kundservice öppet vardagar 8-17
Telefon: 0771-40 71 70
E-post: Meddelandehanteraren på inloggade sidor
Spärr av kort
vardagar 8-17: 0771-40 71 70
efter kontorstid: 08-402 59 79
Adress: Nordea First Card
L646, 105 71 Stockholm
Innan du ringer: Frågor & svar »
Om oss
First Card erbjuder ett komplett betalsystem för alla inköp och utlägg i tjänsten. För företag som vill ha en snabb, ekonomisk och säker administration av fakturor och reseräkningar. First Card gör det enkelt för resenären att skriva reseräkningar och ger företaget total kontroll och samlad statistik över resandet. Kortet kan fås med koppling till Mastercard eller Visa.

First Card ges ut av
Nordea Bank Abp, filial i Sverige
Organisationsnr 516411-1683
Plusgiro 474 70 02-6
Bankgiro 237-4825
Frågor och svar angående flygbolagskonkurserna

Gäller reseförsäkringen som finns i kortet?
Nej. Den reseförsäkring som ingår när du köper din resa med kort/Resekonto gäller tyvärr inte vid konkurs. Du kan alltså inte få ersättning för exempelvis köp av ny resa, hemresa, hotell eller hyrbil av denna försäkring. Därför behöver du vända dig till researrangören eller flygbolaget för mer info.

Hur gör jag för att få tillbaka mina pengar för resan?
Invänta din faktura och ring sedan kundservice på 0771-40 71 70 så startar vi upp ditt reklamationsärende. Därefter skickar du in den fullständiga reklamationsblanketten tillsammans med din bokningsbekräftelse. Du behöver inte ligga ute med pengarna under reklamationstiden.

Kan man stoppa pengar som reserverats för en resa men ännu inte kommit på min faktura?
Nej, tyvärr har köpet redan genomförts. Du måste invänta fakturan och sedan ringa kundservice på 0771-40 71 70.

Jag har bokat en resa med mitt First Card. Kan jag stoppa transaktionen genom att spärra kortet?
Nej. En redan utförd transaktion kan inte stoppas eftersom köpet redan är godkänt.

Om jag har utnyttjat del av resan, vad gör jag då?
Du gör en reklamation för hemresebiljetten. Bifoga kopia på bokningsbekräftelsen.

Vad gäller om jag har betalat resan via Resekonto?
Invänta din faktura och kontakta sedan fc.reseavstamning@nordea.com direkt så får du en reklamationsblankett med instruktion om hur du ska gå tillväga. Du behöver inte ligga ute med pengarna under reklamationstiden.

Har du andra frågor är du som alltid välkommen att ringa till kundservice på 0771-40 71 70.
First Card - L646, 105 71 Stockholm Behandling av personuppgifter och cookies